Contact:

Adresa de e.mail: lukianfm@mail.com
Facebook: https://www.facebook.com/lucian.pascan
Pagina de prezentare: https://www.facebook.com/pages/Lukian-FM/351187448289159?ref=hl
Telefon: 0786 50 31 80
Locaţie: România, Harghita, Miercurea Ciuc


joi, 6 noiembrie 2014

Un 10+ Primăriei Topliţa-Harghita pentru < Altarul de vară > de pe Tarniţă !

      Sunt impresionat de ideea superbă, pe care a avut-o cineva din Primăria Topliţa. Nu ai cum să rămâi imun, în faţa peisajului care ţi se deschide în faţa ochilor, atunci când ajungi în această locaţie. Am cutreierat de nenumărate ori, cu tatăl meu, cu prietenii, zona Tarniţei, însă nu ajunsesem niciodată aici. Văzusem cu vreo lună înainte foişorul, aflându-mă în gară, mai apoi fotografii ale prietenilor  pe o reţea de socializare... aşa că mi-am dorit să ajung şi eu aici.


       Cum ajungi la < Altarul de vară >. Din centrul oraşului, te deplasezi pe E578 în direcţia Reghin până la Restaurantul Căprioara ( cu aproximaţie, undeva la 4-5 km distanţă ), unde poţi să-ţi laşi maşina în parcare. De aici, continui să mergi pe şosea, tot înspre Reghin câteva minute, nu foarte multe ( vreo 5 minute ), până la scările pe care urcând, o să începi o superbă plimbare.


          Până la destinaţie, am făcut în jur de 40, 50 minute într-un ritm mai alert, dar nu este concurs... fiecare cum poate. Traseul este solicitant. Am urmărit marcajul - cruce roşie, care pe 90 % din traseu, este foarte vizibil, o problemă a fost doar când am ieşit din zona deasă - împădurită, unde ne-am pripit puţin.




       La coborâre am observat că brazii pe care a fost făcut marcajul, fuseseră tăiaţi...  :(  Un alt aspect deranjant e cel al păstrării curăţeniei, ce păcat ! 
        


         La un moment dat, veţi ajunge într-o poieniţă, unde se găseşte o hrănitoare. De aici, cărarea continuă prin dreapta observatorului.




         Pe măsură ce urci, ai parte de panorame superbe. Cărarea şerpuieşte prin pădure, iar urcuşul va începe la un moment dat, să-ţi "stimuleze" muşchii copaselor. Din punct de vedere fotografic, nu era un moment prielnic al zilei, potrivit fotografiei de peisaj, însă pentru a vă face poftă să mergeţi, imaginile sunt grăitoare...










        Construcţia este foarte frumoasă, este realizată de către Primăria Topliţa. Am observat şi camere de supraveghere, care, mi-aş dori să filmeze doar excursionişti !  Există un loc unde puteţi să faceţi focul pentru un grătar. Mai mult de atât, în spiritul muntelui, în vatră erau lemne pregătite pentru asta ( însă să nu uităm, să lăsăm la fel când plecăm... ). În acest moment, există două mese, pe care puteţi să serviţi ceva bunătăţi pe care trebuie musai să le aveţi la voi...









         Există posibilitatea să ajungeţi pâna la < Altar > cu maşina, nu am fost încă şi nu cunosc amănunte dar cum fac rost de ele, vă anunţ. Pentru un sfârşit de săptămână, e locul ideal, unde cu siguraţă poţi să te aduni şi să te încarci cu forţe proaspete, aşa că nu mai sta pe gânduri...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu