Contact:

Adresa de e.mail: lukianfm@mail.com
Facebook: https://www.facebook.com/lucian.pascan
Pagina de prezentare: https://www.facebook.com/pages/Lukian-FM/351187448289159?ref=hl
Telefon: 0786 50 31 80
Locaţie: România, Harghita, Miercurea Ciuc


joi, 23 iunie 2016

Statuia de pe acoperişul Bisericii Negre



          Enigmă... :) Sunt  oameni care desi au vizitat Biserica Neagră din Braşov, nu au stire de existenţa acestei statui. Aflat în trecere prin Braşov am hotarât să revăd interiorul bisericii.  Am plătit, am intrat, am vizitat, am citit toate panourile informative, un angajat  - mândru cu ecusonul la gât, stătea după mine ca nu cumva să fac poze... :) ( în loc să ne spună vreo două, trei cuvinte despre edificiu...). Nimic nou, nu, tipic pentru promovarea turistică românească. La ieşire era un grup de străini (norocul meu ), cărora în limba engleză ghidul tocmai le prezenta statuia şi mare mi-a fost mirarea când ridic ochii să remarc silueta unui băiat îngenunchiat pe marginea acoperişului. M-am simţit indignat că trebuia să aflu de existenţa ei astfel, dar era o confirmare a faptului că şi aici ca-n multe alte locuri din România se întâmplă la fel - "nu ştim să ne vindem marfa" şi aflăm lucruri interesante accidental. După un "google search"  am şi aflat  povestea "baiatului". 
           La un research după doi ani de când am făcut fotografiile ( 2014-2016),  am constatat că sunt mai multe legende....
           Cea mai plauzibilă este că statuia reprezintă un ucenic care tindea prin talentul şi perseverenţa sa, să-şi întreacă meşterul ( şeful de echipă), care de ciudă l-a păcălit cu un pretext făcându-l să se aplece peste zid de unde l-a împins. În timp, se spune că meşterul nu a făcut faţă remuşcărilor, s-a autodenunţat, şi-a recunoscut fapta pentru care a fost condamnat la moarte. Altă poveste zice că statuia reprezintă copilul unui preot slujitor al bisericii, care obraznic fiind, este pedepsit, închis in podul bisericii iar datorită incendiului ce cuprinsese biserica s-a refugiat pe acoperiş de unde a cazut... că ar fi fost copilul unui muncitor care datorită curiozităţii, a ajuns pe marginea acoperişului, mai apoi prăbuşindu-se în gol..., cea mai greu de crezut legendă e că un copil, ar fi fost pus să ajute la măsurarea înălţimii peretelui cu o sfoară - acesta şi-a pierdut echilibrul şi căzând... a născut o legendă. 




2 comentarii: